Solidna rama zapewnia wyprostowaną, wygodną pozycję siedzącą. Dobra widoczność i świadomość potencjalnych przeszkód podczas jazdy. Wysoko położony środek ciężkości ułatwia przewożenie ładunków bez pogarszania zwrotności roweru.
Materiał - aluminium, najczęściej spotykane. Lżejsze niż stal i mocniejsze niż włókno węglowe. Stosowany we wszystkich typach rowerów. Ma najlepszy stosunek jakości do ceny.
Duże koła, zwykle 28-calowe, dzięki czemu będziesz musiał mniej pedałować i cieszyć się większą przyjemnością z jazdy.
Opony średniej szerokości z niskim bieżnikiem. Są węższe (a zatem szybsze) niż opony do rowerów górskich i trwalsze niż opony szosowe. Często z ochroną przed przebiciem.
Pierścień łańcucha jest zwykle całkowicie ukryty pod osłoną łańcucha, co zapewnia lepszą ochronę przed brudem, plamami i "ciągnięciem" odzieży podczas przejeżdżania. Osłona łańcucha sprawia, że rzadziej wymaga on smarowania, a bardziej powszechne wewnętrzne koła zębate sprawiają, że jest bardziej wytrzymały.
Długie błotniki, które dobrze zakrywają koła, dzięki czemu można jeździć w każdych warunkach pogodowych bez obawy o zabrudzenie. Często wykonane z metalu, aby zapewnić trwałość, zachowując klasyczny wygląd.
Siodło jest szerokie, miękkie, często z dodatkową amortyzacją - dla jak najbardziej komfortowej jazdy.
Wewnętrzne biegi - najmniej wymagające konserwacji.
Hamulce typu V-brake - łatwe do wymiany, lekkie, niedrogie, ale dobór klocków hamulcowych do warunków użytkowania może dać wysoką wydajność.
Światła podłączone do dynamo - generujące światło w trakcie jazdy, bez potrzeby dodatkowego oświetlenia i akumulatora.