Ławki treningowe

Treningi osób lubiących sport siłowy zaczynają się i kończą na ławce, bez względu na to, czy jest to wyciskanie, czy press. Siedzisko i oparcie ławki są głównymi elementami konstrukcyjnymi, które pomagają utrzymać prawidłową pozycję ciała podczas treningu. Ławki uniwersalne są popularne nie tylko na siłowni, ale i w domu. Wybierając ławkę, musisz wziąć pod uwagę następujące rzeczy:
 

  • Jakie ćwiczenie zamierzasz wykonać: ćwiczenia brzuszków, ramion, nóg lub pleców;
  • Ławki profesjonalne, półprofesjonalne lub domowe - w zależności od częstotliwości korzystania;
  • Maksymalne obciążenie;
  • Maksymalna waga użytkownika.

Ławki treningowe

Entuzjaści sportów siłowych nie wyobrażają sobie treningów bez ławek, ponieważ ich trening rozpoczyna się i kończy na ławeczce. Ławka treningowa jest świetnym narzędziem do ćwiczeń w domu, ponieważ nie zajmuje wiele miejsca, a ławki wielofunkcyjne mogą wzmocnić niemal wszystkie mięśnie ciała. Aby zakupić odpowiednią ławkę treningową, należy najpierw wziąć pod uwagę rodzaj, wymiary i inne parametry, jak kategorię oraz najważniejsze elementy.

Rodzaje ławek treningowych

Ławki treningowe dzieli się na sześć typów, w zależności od tego, jakie grupy mięśniowe wzmacniają.

  • Ławki do brzuszków – przeznaczone do wzmacniania mięśni brzucha, zarówno dolnych, jak i górnych.
  • Ławki rzymskie -  chociaż zaprojektowane do treningu mięśni pleców, są bardziej wszechstronne, ponieważ wzmacniają także mięśnie brzucha i nóg podczas tego samego treningu. Ławki rzymskie pomagają zmniejszyć ból pleców, dzięki czemu te maszyny do ćwiczeń są świetnym sposobem nie tylko na wzmocnienie mięśni, ale także na zmniejszenie bólu mięśni.
  • Ławki uniwersalne – jak sama nazwa wskazuje, tego typu sprzęt do ćwiczeń wzmacnia mięśnie całego ciała. Dzięki uniwersalnej ławce bardzo wygodnie jest włączyć do treningu hantle, sztangi lub inny sprzęt sportowy, aby trening był jeszcze bardziej efektywny.
  • Ławki Scotta (Modlitewnik) - są przeznaczone do treningu mięśni dwugłowych ramienia, czyli bicepsów.
  • Ławki GHD – służą do treningu określonych mięśni nóg – dwugłowych i pośladkowych.
  • Ławki do wyciskania sztangi – przeznaczone do treningów z wolnymi ciężarami. Wyciskanie sztangi na ławce wzmacnia mięśnie górnej części ciała – ramion, klatki piersiowej i barków.

Kategorie ławek treningowych

Ławki treningowe są podzielone na trzy kategorie w zależności od częstotliwości użytkowania i nadają się do różnych przestrzeni (domu lub klubów sportowych).

  • Domowa ławka treningowa - świetnie nadaje się do użytku domowego, jeśli trenujesz nie więcej niż 1-2 razy dziennie. Maszyny do ćwiczeń w tej kategorii mają mniej solidną konstrukcję i dlatego mogą wytrzymać mniejsze obciążenie i mniej intensywne użytkowanie.
  • Półprofesjonalna ławka treningowa może być używana zarówno na siłowni, jak i w domu. Jeśli kilku członków rodziny trenuje w domu, ten trenażer będzie bardziej przydatny, ponieważ może być używany więcej niż 1-2 razy dziennie.
  • Profesjonalna ławka treningowa przeznaczona do klubów sportowych, ponieważ do jej produkcji wykorzystuje się mocniejsze części metalowe i tapicerskie, które wytrzymują stałe i intensywne obciążenie.

5 porad, jak wybrać ławkę treningową

Aby wybrać odpowiednią ławkę treningową, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów. Wtedy o wiele łatwiej będzie wybrać ławkę, którą będziesz cieszyć się przez długie lata.

  1. Maksymalne obciążenie ławki treningowej. Ławki, które wytrzymują 120-200 kg są idealne do użytku domowego. Do użytku profesjonalnego wskazane jest wybranie ławek, które mają maksymalne obciążenie 400-500 kg. Przy pomocy profesjonalnych ławek, można ćwiczyć ze sztangą.
  2. Wymiary ławki treningowej - jeśli planujesz kupić trenażer do swojego domu, upewnij się, że mieści się on w przewidzianej przestrzeni. Prawie wszystkie ławki treningowe zajmują mniej miejsca niż najpopularniejsze trenażery cardio – bieżnie czy orbitreki. Jednak przed zakupem ławki do ćwiczeń warto zmierzyć przestrzeń, na której ma stać.
  3. Cechy ławki treningowej - regulacja wysokości zapewnia dostęp do ćwiczeń różnym osobom. Jest to szczególnie ważne w przypadku profesjonalnych ławek treningowych do użytku w klubach sportowych albo ławek domowych, jeśli będzie z nich korzystać kilku członków rodziny.
  4. Konstrukcja ławki treningowej. Podstawowymi elementami ławki treningowej są siedzisko i oparcie. Ważne jest, aby te części były regulowane i wygodne. Tylko wtedy będziesz w stanie utrzymać odpowiednią postawę ciała podczas treningu.
  5. Typ i kategoria ławki treningowej. Zanim kupisz ławkę treningową, zdecyduj kto będzie z niej korzystał i jakie grupy mięśniowe będą trenowane. Jeśli chcesz ćwiczyć całe ciało, powinieneś wybrać ławki uniwersalne, a jeśli chcesz wzmocnić mięśnie określonej partii, wybierz ławki do ćwiczeń tych mięśni. Oceń także jak często i ile osób będzie korzystać z ławki, co wskaże na kategorię sprzętu.

Ławka treningowa przez internet

Kupno ławki treningowej nie jest takie trudne, jeśli wiesz, gdzie szukać. Odwiedzając sklep internetowy systemysportowe.pl, zobaczysz atrakcyjne ceny, szeroki wybór urządzeń do ćwiczeń oraz możliwość tańszego zakupu urządzenia do ćwiczeń w wyprzedaży. Jeśli chcesz uzyskać obiektywną opinię na temat tej lub innej maszyny do ćwiczeń - przeczytaj recenzje. Jeśli szukasz ławki treningowej do domu, jesteś tu, gdzie powinieneś.

Filtruj według
Kategorie
Producenci
więcej... mniej
Cena
Filtruj
Blog

Więcej