Wolne ciężary

Wolne ciężary przez internet

Mięśnie stanowią około 40% masy ciała u mężczyzn i 23% u kobiet. Możliwości uprawiania sportu i budowania mięśni są bardzo duże. Niektórzy wybierają urządzenia do ćwiczeń – wielofunkcyjne lub cardio – aby zachować idealną sylwetkę. Inni, którzy chcą pozbyć się zbędnych kilogramów, wybierają treningi cardio z ciężarami. Hantle to nie tylko atrybut aerobiku. Dodatkowe ciężary na ramionach, nogach i innych częściach ciała, a także trening z hantlami i sztangą, pomagają spalić znacznie więcej kalorii niż regularne treningi bez obciążenia. To prawda, że ​​hantle, sztangi i maszyny ze stosem to najczęściej używany sprzęt siłowy, dlatego z wolnych ciężarów korzystają nie tylko ci, którzy chcą schudnąć, ale także nabrać masy mięśniowej. W przypadku wolnych ciężarów, gdy chce się je kupić na własny użytek - wybór odpowiednich jest często trudny. Dlatego poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać najlepszy dla siebie rodzaj wolnych ciężarów.

Najpopularniejsze typy wolnych ciężarów

Pod określeniem „wolne ciężary” zazwyczaj rozumiemy hantle, dyski (talerze) obciążeniowe, gryfy, piłki lekarskie, obciążone torby treningowe i sztangi. Zapewne dla większości pytanie brzmi, czym się charakteryzują i do czego służą?

Hantle

Różnią się między sobą kształtem ze względu na przeznaczenie treningowe, rodzajem powłoki i materiału wypełniającego. W naszej ofercie znajdziesz hantle aerobowe, które doskonale sprawdzą się podczas treningu w domu. Hantle cementowe, stalowe i żeliwne mogą być ogumowane, neoprenowe i chromowane. Hantle o zmiennej wadze są idealne dla zaawansowanych sportowców, którzy chcą za każdym razem zwiększać obciążenie treningowe. Warto wiedzieć, że wszystkie rodzaje hantli są odpowiednie dla tych, którzy chcą nie tylko pozbyć się zbędnych kilogramów, ale także wzmocnić mięśnie i zwiększyć ogólną masę mięśniową ciała.

Obciążone torby treningowe

Zwane też „workami mocy”, stosowane są w treningach w celu zwiększenia siły i uzyskania dodatkowej odporności. Ćwiczenie z tymi ciężarami nie tylko zwiększy masę mięśniową czy siłę eksplozywną, ale także poprawi stabilność, mobilność i wytrzymałość. Najczęściej wypełnione są piaskiem lub innym sypkim materiałem obciążającym. W naszym asortymencie znajdują się torby z wygodnymi uchwytami, również do zakładania na szyję, o różnych wagach i rozmiarach.

Sztangi

Fitness, kulturystyka, crossfit, lekkoatletyka to tylko niektóre ze sportów, w których można używać sztangi. Regularne ćwiczenia ze sztangą mogą przynieść oczywiste rezultaty - schudnąć, zwiększyć masę mięśniową, siłę i wytrzymałość. Sztanga, podobnie jak hantle, różni się nie tylko wagą, ale także powłoką i wypełnieniem. W naszej ofercie znajdziesz różne sztangi.

Obciążenia (talerze obciążeniowe) i gryfy

Stosowane są w różnych dyscyplinach sportowych. Trenując z ciężarami, będziesz mógł wzmocnić mięśnie klatki piersiowej, pleców, nóg i pośladków. Talerze obciążające są podzielone według rodzaju powłoki, materiału wypełniającego i średnicy otworu na gryf. Dyski obciążające i gryfy są zwykle używane razem. Jednak obciążenia mogą być również używane osobno, aby zwiększyć intensywność ćwiczeń. Ważne jest, aby kompletując sztangę lub hantel, dobierać obciążenia i gryf o tej samej średnicy, która może wynosić 30 mm i 50 mm (tzw. olimpijskie).

Piłki z obciążeniem

Idealne zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych sportowców. Treningi z ciężkimi piłkami wzmacniają układ krążenia, zwiększają siłę i poprawiają kondycję fizyczną. Te piłki dzielą się na Slam balls, lekarskie i Wall balls. Piłki z obciążeniem różnią się najbardziej budową: piłki lekarskie są twardsze, a ciężarowe i wypchane są bardziej miękkie, a te ostatnie są trudniejsze do uchwycenia, bo nie mają uchwytów, jak np. niektóre piłki lekarskie.

5 kryteriów, na które wart zwrócić uwagę kupując wolne ciężary

Wybierając odpowiedni dla siebie rodzaj wolnych ciężarów, warto zwrócić uwagę na inne ważne aspekty, które spełnią Twoje oczekiwania.

  1. Odpowiednia waga. Aby uzyskać najlepsze wyniki ważne jest, aby trening był intensywny. Oczywiście, nie próbuj wykonywać ćwiczeń z ciężarem, który nie daje się podnieść, ponieważ zwiększy to ryzyko kontuzji, a nie masy mięśniowej. Oceń swoją sprawność fizyczną przed zakupem wolnych ciężarów. Wszystkie rodzaje wolnych ciężarów mogą być odpowiednie zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych i profesjonalnych sportowców. Oczywiście, przy codziennych ćwiczeniach wydolność każdego sportowca wzrasta, więc z czasem potrzeba będzie coraz więcej obciążeń. W takim przypadku zaleca się zakup zestawów, które składają się zarówno z lżejszych, jak i cięższych dysków, a zestaw warto kupić również wtedy, gdy będzie z niego korzystało kilku członków rodziny – każdy znajdzie więc odpowiedni dla siebie. Kobietom zazwyczaj zaleca się wybór ciężarów do 5 kg, oczywiście wybór wagi zależy od sprawności fizycznej. Panowie mogą również wybrać większe ciężary, ale nie jest to regułą, a jedynie zaleceniem.
  2. Pokrycie. Jak już wspomniano, zarówno hantle, jak i talerze obciążeniowe często są pokryte specjalną powłoką, która chroni podłogę w przypadku upadku ciężaru. Najpopularniejszą powłoką jest guma, która nie tylko chroni podłogę, ale także zapobiega toczeniu się ciężaru. Powłoka chromowa doskonale chroni sam ciężarek przed uszkodzeniem, a ciężarki winylowe są przyjemne w dotyku i odporne na wilgoć.
  3. Wygoda. Jeśli planujesz zakup wolnych ciężarów, to pewnie chcesz, aby były trwałe i wygodne. Wybierając obciążone torby treningowe, zwróć uwagę na uchwyty, aby ciężar był łatwy do podniesienia i przeniesienia. Idealnie worki mocy mają przynajmniej kilka uchwytów – wtedy łatwiej jest podnieść ciężar nie tylko w jeden sposób, ale na kilka sposobów, np. poziomo obiema rękami i pionowo jedną ręką. Niektóre talerze obciążeniowe mają uchwyty, ułatwiające ich podnoszenie z ziemi i umieszczanie na gryfie lub kołku do przechowywania. Jeśli posiadasz w domu komplet ciężarków, zdecydowanie warto kupić stojak na obciążenia. W ten sposób obciążniki nie tylko znajdą swoje miejsce w domowej strefie sportowej, ale również będą znacznie wygodniejsze do zmiany podczas treningu. Pokrycie obciążenia również zapewnia komfort. Takie ciężary są znacznie łatwiejsze do podniesienia, ponieważ lepiej leżą w dłoni.
  4. Forma i kolor. Chociaż kolor nie ma znaczącego wpływu na wybór ciężaru, jasne ciężary bardziej motywują do ćwiczeń. Jednak w naszym asortymencie dominują ciemne odcienie - czarne lub szare, ponieważ przy tych kolorach są mniej widoczne ewentualne zabrudzenia, zarysowania, czy inne zmiany. Kształt ciężarka jest szczególnie ważny w przypadku hantli. Okrągłe hantle łatwiej się toczą, przez co mogą „uciekać” podczas treningu. Hantle heksagonalne są znacznie stabilniejsze.
  5. Cena. Mówi się, że produkt wysokiej jakości musi kosztować. W naszej ofercie znajdują się zarówno tańsze jak i droższe ciężary. Dla klientów ważna jest cena w momencie sprzedaży, jednak w tym wypadku zawsze warto pamiętać o możliwości zakupu na raty.

Wolne ciężary – wygodny zakup przez internet

Jeśli zdecydujesz się na zakup wolnych ciężarów, proponujemy odwiedzić e-sklep systemysportowe.pl. Tutaj znajdziesz szeroki wybór wszystkich rodzajów wolnych ciężarów znanych marek - Bauer Fitness Body-Solid, EB FIT i inne. Za pomocą kilku przycisków kupisz produkt w przystępnych cenach, który zostanie Ci dostarczony prosto do domu, bez względu na to, w jakim zakątku Polski mieszkasz.

Filtruj według
Kategorie
Producenci
więcej... mniej
Cena
Filtruj