Rama jest solidna, tworzy wyprostowaną, wygodną pozycję siedzącą. Dobra widoczność i świadomość potencjalnych przeszkód podczas jazdy. Wysoki środek ciężkości ułatwia przewożenie ładunków, nie ograniczając przy tym zwrotności roweru.
Materiał - aluminium, najczęściej spotykany. Lżejsze od stali i mocniejsze od włókna węglowego. Stosowany w różnego rodzaju rowerach. Ma najlepszy stosunek jakości do ceny.
Duże koła, zwykle 28", więc będziesz musiał mniej pedałować, a więcej się cieszyć.
Przedni widelec amortyzujący - dla komfortu, większej przyczepności w różnym terenie, do omijania przeszkód i dla bezpieczniejszych zjazdów.
Opony o umiarkowanej szerokości z niskim bieżnikiem. Są węższe (a więc szybsze) niż opony do rowerów górskich i bardziej wytrzymałe niż opony szosowe. Często z zabezpieczeniem przed przebiciem.
Pierścień łańcucha jest zazwyczaj całkowicie ukryty pod osłoną łańcucha dla większej ochrony przed zabrudzeniem, poplamieniem i "przeciągnięciem" odzieży podczas przejeżdżania. Osłona łańcucha sprawia, że rzadziej wymaga on smarowania, a powszechnie stosowane wewnętrzne przełożenia sprawiają, że jest on również bardziej wytrzymały.
Długie błotniki, które dobrze osłaniają koła, dzięki czemu możesz jeździć w każdą pogodę bez obaw o zabrudzenie. Często wykonane z metalu zapewniającego trwałość przy zachowaniu klasycznego wyglądu.
Siodło jest szerokie, miękkie, często z dodatkową amortyzacją - dla jak najbardziej komfortowej jazdy.
Hamulce typu V-brake - łatwe do wymiany, lekkie, niedrogie, ale dobór klocków hamulcowych do warunków użytkowania może dać wysoką wydajność.
Światła podłączone do dynamo - generowanie światła w trakcie jazdy, bez konieczności stosowania dodatkowego oświetlenia i akumulatora.
.