Rama jest solidna, o geometrii podobnej do roweru górskiego, ale z bardziej wyprostowaną pozycją siedzenia niż w rowerze górskim - mniejsze obciążenie ramion i lepsza widoczność. Zaprojektowana do dłuższych podróży, często przystosowana do montażu różnych akcesoriów: błotników, bagażników.
Materiał - aluminium, najczęściej spotykany. Lżejsze od stali i mocniejsze od włókna węglowego. Stosowane w różnych typach rowerów. Ma najlepszy stosunek jakości do ceny.
Koła są wytrzymałe, nadają się do szerokiej gamy terenów i do montażu szerokich opon. Idealne, jeśli lubisz jeździć zarówno po asfalcie, jak i po leśnych ścieżkach. Rozmiar kół 28" jest odpowiedni do dłuższych podróży.
Przedni widelec amortyzowany zapewnia komfort, lepszą przyczepność w zróżnicowanym terenie, omijanie przeszkód i bezpieczniejsze zjazdy.
Opony są dostępne w różnych szerokościach i wzorach, aby dopasować je do wykonywanych podróży. Często brana jest pod uwagę lekkość i trwałość opony. Grubsze opony pozwalają na szerszy zakres powierzchni.
Łańcuch jest częściowo ukryty pod osłoną łańcucha lub na ramie umieszczona jest osłona przed zarysowaniem. Zwykle pozostaje stosunkowo otwarty, aby zapewnić łatwy dostęp, gdy konieczna jest wymiana.
Plastikowe błotniki są często dodawane w celu utrzymania całkowitej masy roweru na minimalnym poziomie, aby pomieścić opcjonalny bagażnik.
Siodło węższe, sztywniejsze (w porównaniu do rowerów miejskich) dla bardziej sportowej pozycji siedzącej.
Oba dynamo dla wygody i oddzielne światła baterii, aby utrzymać lżejszą konstrukcję.