Przedni widelec amortyzowany - dla wygody, lepszej przyczepności w trudnym terenie, omijania przeszkód i bezpieczniejszych zjazdów.
Pierścień łańcucha jest zwykle całkowicie ukryty pod osłoną łańcucha, co zapewnia lepszą ochronę przed brudem, plamami i "ciągnięciem" ubrań podczas przejeżdżania. Osłona łańcucha sprawia, że rzadziej wymaga on smarowania, a powszechnie stosowane wewnętrzne przełożenia czynią go bardziej wytrzymałym.
Siodełko jest szerokie, miękkie i często z dodatkową amortyzacją - dla jak najwygodniejszej jazdy.
Światła są podłączone do dynamo - generując światło podczas przejeżdżania, bez konieczności martwienia się o dodatkowe oświetlenie i baterię.
Miękkie opony o średniej szerokości i niskim bieżniku. Są węższe (a zatem szybsze) niż opony do rowerów górskich i bardziej wytrzymałe niż opony szosowe. Często z ochroną przed przebiciem.
Materiał - aluminium, najbardziej powszechny. Lżejsze niż stal i mocniejsze niż włókno węglowe. Używany w wielu typach rowerów. Ma najlepszy stosunek ceny do wagi.
Wewnętrzne przerzutki - niskie koszty utrzymania.
Hamulce V-brake - łatwe do wymiany, lekkie, niedrogie, ale dobór klocków hamulcowych do warunków użytkowania może skutkować wysoką wydajnością.
Rowery na ekspozycji. Mogą posiadać drobne wady. Prosimy o zapytanie przy zakupie.