Twój koszyk
W koszyku nie ma jeszcze produktów
Odrodzona legenda
WFO 9 RDO: powraca
Ponad dekadę po tym, jak nasz pierwszy WFO 9 zdefiniował kategorię i wyznaczył punkt odniesienia dla tego, co może zrobić 29er o długim skoku, przywracamy go. WFO 9 RDO 2021 czerpie z lat ewolucji 29er, aby ustanowić nowy paradygmat nieokiełznanej dominacji na dużych kołach. Odrodzony ze 170 mm stabilnym zawieszeniem CVA, widelcem o skoku 180 mm, regulowaną geometrią, zwiększoną sztywnością ramy i naszym charakterystycznym włóknem węglowym RDO, nowa generacja WFO 9 RDO to awanturnik gotowy do jazdy enduro, który potrafi pedałować, aby dotrzeć do celu top w dobrym stylu.
Szeroko, w pełni otwarte: dekadę później
Lojalni Ninerdowie obawiali się, że wyginął na zawsze. Ale WFO 9 RDO był tylko uśpiony, czyhał, ewoluując i mutując, by ponownie wyłonić się jako drapieżnik z dalekiego zasięgu 29er
To pierwsze WFO wycięło świeże gąsienice 29er na zbyt wiele sposobów, by je zliczyć. Technologie, które dzisiaj uważamy za oczywiste, były pionierami w tej legendarnej ramie.
Jaką różnicę może zrobić dekada. Najsilniejszym pozostałym łącznikiem genetycznym między naszym oryginałem a tym nowym WFO 9 RDO jest po prostu nieugaszony apetyt na szerokie, w pełni otwarte, krawędzie kontroli, „Kochanie, nie czuję swojej twarzy” SPEED.
Zaprojektowany genetycznie pod kątem geometrii „w sam raz”.
Wszystkie możliwości zjazdowe 29er o skoku 170 mm są w pełni wyrażone w tym nowym WFO 9 RDO. Jednak każdy wykrywalny ślad przerażającego chromosomu „wspinaczki na kompromisy” jest usuwany.
Wszyscy wiemy, że nowoczesne motocykle enduro muszą radzić sobie z zjazdami do szaleństwa na skalę torów Pucharu Świata DH. Muszą jednak również skutecznie pomóc Ci wrócić na szczyt, gdy pedałowanie jest jedyną opcją. Co, bądźmy szczerzy, zwykle tak jest.
Mając na uwadze to schizofreniczne spektrum obowiązków, wybraliśmy „właściwą” tabelę geometrii dla WFO 9 RDO. Jest z natury niska i luźna, ale nie na tyle, by wyrzucić cię z rywalizacji na najbardziej stromych podjazdach.
Natywna geometria trybu niskiego jest zoptymalizowana pod kątem zjazdów na maksa, od góry do dołu, z niebieskimi tarczami hamulców. 64-stopniowy kąt główki ramy w połączeniu z niskim suportem i długą górną rurą krzyczą o „stabilności” nawet przy zawrotnych prędkościach.
Jednak rozstaw osi nie jest tak szeroki, aby uniemożliwić ciasne podjazdy, gdy zajdzie taka potrzeba. A kąt rury podsiodłowej wynoszący 77 stopni utrzymuje ciężar ciała na środku suportu, zapewniając opanowaną wspinaczkę.
Jeśli twoja dzienna dawka brudu obejmuje więcej pedałowania, ciasniejsze zakręty i podstępne snajperskie skały, możesz chcieć wyższego suportu i bardziej stromego kąta główki ramy. Nie martw się - wbudowane obrotowe wsporniki siodełka pozwalają rowerzystom podnieść suport o pełne 9 mm i pochylić geometrię o 0,7 stopnia.
Zawiesina CVA: rdzeń kodu DNA
Sercem naszego WFO 9 RDO jest system zawieszenia o stałym zmiennym łuku (CVA). Pierwszy układ zawieszenia stworzony specjalnie dla 29er, CVA zadebiutował w 2008 roku i od tamtej pory jest rdzeniem DNA Niner.
Nasze podstawy CVA są solidne: jest stabilny, a jednocześnie elastyczny podczas podjazdów i pedałowania; schodząc w dół, jest wrażliwy i wspierający; jest konsekwentny i kontrolowany na każdym etapie podróży.
W WFO amortyzator z mocowaniem typu trunnion zwiększa szerokość (a tym samym sztywność) ramy i układu zawieszenia. Śruby amortyzatora bezpośrednio do łącznika wahacza z łożyskami na interfejsie. Pozwala to na wyjątkowo płynną artykulację w całym zakresie wahacza wynoszącym 40 stopni podczas skoku zawieszenia. Co więcej, amortyzatory czopowe zajmują mniej miejsca, co pozwala na kompaktową obudowę.
Biorąc pod uwagę wymagania, jakich motocykliści oczekują od WFO 9 RDO podczas pojedynków, subtelne udoskonalenia kinematyki zapewniają mu doskonałe zachowanie podczas pedałowania pomimo 170 mm skoku z beczki. Krzywa wskaźnika dźwigni zaczyna się od 3,0, osiąga 2,4 przy 67% skoku, a następnie osiąga 2,6 przy pełnym skoku. Jest również dostrojony do lekko spadającego tempa (około 6% w ciągu ostatnich 33% podróży). Jeśli korzystasz z amortyzatora pneumatycznego zgodnie ze specyfikacją roweru, ogólne tempo w każdej fazie jazdy wydaje się spójne i naturalne. Nawet ze sprężyną nie poczujesz, że rower osiąga dno.
Pewność, że wpadniesz w największe linie, wiedząc, że uzyskasz spójność i kontrolę od góry do dołu: to jest zawieszenie CVA.
Potężny starszy brat w naszym drzewie genealogicznym
Z daleka nowy WFO 9 RDO wygląda jak brat bliźniak roweru terenowego z naszej linii, popularnego i przystojnego RIP 9 RDO. Jednak charakterystyczne dla Niner kosmetyki z ramą full-suspension oszukują wzrok. Bliższe przyjrzenie się ujawnia, że nowy WFO 9 RDO jest wyraźnie większym, bardziej muskularnym rodzeństwem, które otrzymało geny kwadratowej szczęki od strony rodziny kuzyna Vinniego.
Dzięki naszym charakterystycznym rozpórkom Rib Cage w przednim trójkącie, spłaszczeniu górnej i dolnej rury, poszerzeniu osi głównego wahacza i wzmocnieniu tylnego trójkąta, cały rower jest sztywny od przodu do tyłu. Rozpórki zmniejszają ugięcie suportu, jednocześnie utrzymując giętkość i podatność górnej części przedniego trójkąta. A szerokie, płaskie powierzchnie na górnej i dolnej rurze pomagają pochłaniać uderzenia czołowe i wibracje, jednocześnie przeciwdziałając ugięciom i skręcaniu pod obciążeniem skrętnym.